Kvinnan bakom recepten...

image4

Ann Harmander. Jag har alltid bakat och experimenterat med olika recept. Sedan 1978 då jag fick diagnosen, glutenintolerant, har jag utvecklat recept för glutenfria kakor och bröd. 1995 tog jag steget och bildade företaget Gluthia Bakutveckling med affärsidén att utveckla glutenfria kakor. För att uppnå stora volymer lades produktionen
och marknadsföringen ut, vilket resulterade i att mina kakor idag återfinns på marknaden både i Sverige och i vissa länder i Europa.

Ann Harmander


Kommentarer
Postat av: Annelie Sandeberg

Hej!
Vilken bra och trevlig hemsida.
Den finns nu bland mina favoriter.
Tack så mycket.

2008-03-09 @ 09:44:55
Postat av: hei hei

Min nuvarande pojkvän har gluten så jag har precis börjat lära mig att jobba med glutenmjöl.
det är inte lätt men denna hemsida var mkt trevlig med enkla och hjälpsamma recept.
tack så mkt!

2008-03-16 @ 22:05:05
Postat av: VERONIKA

HEJSAN!
VILL BARA TACKA FÖR ALLA BRA RECEPTEN...
HAR JÄMT FÅTT REDA PÅ ATT MIN SNART 6 ÅRIGA DOTTER ÄR GLUTEN INTOLERANT....
ALLT VÄNDS UPP O NER..
JAG VET ATT DET ÄR OERHÖRT VIKTIGT ATT EJ FÅ MED EN ENDAST SMULA SOM INNEHÅLLER VETE.....
JAH SÖKER NU MED LJUS O LYKTA EFTER GLUTENFRIA RECEPT PÅ NÄTET SÅ ATT MIN DOTTER KAN LEVA SÅ NORMALT SOM MÖJLIGT...
JAG HAMNADE PÅ DIN SIDA FÖR JAG SÖKTE PÅ SYLKAKOR SOM HON ÄLSKAR...
TUSEN TACK FÖR DET.

KRAAAAM VERONIKA

2008-03-27 @ 12:08:56
Postat av: Sandra

Tack för alla jättebra recept. Din sida är verkligen inspirerande för mig!

Kram

2009-05-13 @ 14:07:31
URL: http://alltomgluten.devote.se
Postat av: Samuel

Hej,



Ville bara tipsa Er, och alla andra glutenfria läsare, om en ytterligare sajt som nu berikar den glutenfria delen av svenska internet: http://www.glutenfriatorget.se



// Samuel

2009-06-16 @ 00:43:10
URL: http://www.glutenfriatorget.se
Postat av: Anonym

bra sida - jag e gluten

2009-09-15 @ 20:01:08
Postat av: Caroline

Hej! lyckades nyss komma in på din sida. Jag har haft gluten enda sen jag var 1 år. Så jag är stort sätt uppvuxen med det. Blev så himmla glad när jag såg din sida. Allting såg så enkelt ut. Har testat att baka jätte mycket glutenfritt men tycker fortfarande att det är krångligt. Du fick upp gnistan lite igen men att prova. så idag ska jag faktiskt testa mig på att göra lussekatter.

2010-11-18 @ 13:19:52
URL: http://caroolaajne.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag har just fått veta att jag är glutenintolerant och det känns jättejobbigt!

Mina barn har hela tiden varit svårt allergiska men nu har de flugit ut ur boet och jag såg fram emot att få det lite enklare kring allt vad matlagning innebär! Just därför känns det lite extra tungt!

Just gluten har barnen tålt så detta blir helt nytt för mig, men det ska väl gå bra ändå. Huvudsaken är ju att jag börjar må bättre och kan rätt kost göra det så är det ju bättre än mediciner!

Jag har också just startat en blogg och tänkte bla. lägga in recept där, men nu blev allt så annorlunda. Jag får väl lära mig goda glutenfria recept och lägga in där i stället. Jag gillar ju att experimentera mig fram så det lär bli egenskapade recept framöver! Många år med barnens allergier har lärt mig att man måste vara påhittig ibland!

Jag kommer att följa din blogg här och tittar självklart in även på tipsen från de som skriver till dig!

Har du/ni bra tips på recept som skriv gärna till mig!

2010-12-31 @ 14:47:58
URL: http://etttomtblad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0