SOLENS OCH VINDARNAS KAKA

image17


Vispa ägg och strösocker poröst.
Blanda mjöl, bakpulver och vaniljsocker.
Rör om. Häll mjölblandningen och det smälta margarinet i smeten.
Vispa lite lätt. Tillsätt 2 dl coccos och rör om.
Häll smeten i en smord och mjölad eller bröad form.
Strö  på lite coccos ovanpå kakan.
Grädda på nedre falsen i 175 graders ugnsvärme under 35-40 minuter.

3 ägg
2 dl strösocker
2 teskedar vaniljsocker
2 teskedar bakpulver
2 1/2 dl glutenfritt mjöl
100 gram margarin
2 dl coccos

Kommentarer
Postat av: Johan

Hej!

Jag är engagerad i en sida som heter Silvergen.org och undrar om du inte skulle vara intresserad av att ha en kopia av din blogg hos oss med? Jag tror våra besökare skulle uppskatta det! Kika gärna på www.silvergen.org och se vad du tycker!

MVH / Johan

2008-02-20 @ 11:25:32
URL: http://www.silvergen.org
Postat av: JenJen

Hej! Jag har länkat till dig, glutenfria bloggar bör fler få ta del av! Nu ska jag baka!

2008-03-09 @ 19:57:43
URL: http://blogg.passagen.se/isadoraduncan
Postat av: Christina

En bekant har bakat denna kaka. Den var helt underbart god. Man vill bara ha mera då man smakat den.

2008-11-03 @ 17:18:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0